CIA NUC presenta AIGUA

L’Espectacle

Poesia visual sobre la solidaritat, el medi ambient i l’amistat.
Una reflexió a 10 metres d’altura, amb xanques, dansa aèria i acrobàcies. Una metàfora del nostre pas pel planeta.
En un univers distòpic, que podria ser el nostre, dues ànimes errants, irreverents i assedegades, coincideixen amb el guardià de l’aigua.
Ell, sorrut i camatort, haurà d’obrir el seu enorme cor per a recuperar el ball i el somriure. Elles, amorals i impertinents, hauran d’aprendre a comportar-se. Els tres necessiten tant l’aigua com aprendre a viure.
En aquesta història tot es mou, oneja, es balanceja sinuosament com un vaixell. El sistema, les emocions, els sentiments… són com l’aigua. Una obra subtil per a aprendre a cuidar-se, cuidar l’entorn i gaudir en harmonia.
Xssst! Les emocions fluiran com l’aigua entre cudols.

MANUEL LIÑÁN presenta VIVA!

L’Espectacle

“De xicotet em tancava a la meua habitació i em vestia amb la falda verda de la meua mare. M’adornava els cabells amb flors, em maquillava, i ballava d’amagat. Aqueix ball era impensable fora d’aqueixes quatre parets”.

D’aquesta memòria íntima de la infància naix Viva!, en unes circumstàncies on regles socials i artístiques imposen, d’alguna manera, que l’artista haja de manifestar-se segons el seu gènere. Després que la il·lusió, el desig i la necessitat s’hagen vist aïllats, romanent en silenci durant anys, Viva! veu la llum, rememorant aquells instants. Deixant oberta aqueixa porta que separa el privat del públic.

Un crit a la llibertat de la transformació, que no sempre implica una manera d’emmascarar-se sinó més aviat una manera de despullar-se.

Liñán proposa la pluralitat del ball, les diferents formes i la singularitat de cadascuna d’elles. Juntament amb sis bailaors-ballarins exploraran i bussejaran en el ball i en aquest univers fascinant del transvestisme. Ací el que compten són les emocions.

Com ja ha dit la crítica, aquest espectacle es quedarà gravat en la memòria del públic per sempre.

GANDINI JUGGLING presenta SMASHED

L’Espectacle

Nou artistes desfilen, ballen, s’intercanvien mirades còmplices i furtives mentre fan malabars amb quasi un centenar de pomes, que desafien les lleis de la física i la gravetat en una festa del te inoblidable. De sobte, l’elegant coreografia deixa passe a un temps de relax, i del subtil humor anglés es passa a un alliberador i sorprenent exercici de destrucció.

Smashed és una peça d’una hora que recrea escenes cinematogràfiques nostàlgiques en les quals s’exploren conflictes, relacions tibants i amors perduts, amb una banda sonora de cançons populars que van des del gran compositor Bach a la cantant de country Tammy Wynette, passant pel Music Hall, entre altres.

Inspirada en el treball de la gran coreògrafa Pina Bausch, la companyia fa servir elements de la seua coreografia gestual i els combina amb els patrons del malabarisme en solitari i en conjunt per a donar forma a un espectacular híbrid que no deixarà indiferent el públic.

Aclamat per la crítica (va obtindre el Premi Herald Angel en el festival d’Edimburg), Smashed s’ha convertit en un èxit sense igual.

FAMILIE FLÖZ presenta HOTEL PARADISO

L’Espectacle

Hotel Paradiso és una història de tragèdies travessada de comicitat i també l’obra més misteriosa i malvada de la companyia. L’acció es desenvolupa en un hotel familiar als Alps, proveït d’una font termal.

Els protagonistes: l’anciana directora, el tímid fill recepcionista i la seua impetuosa germana, que es disputen el futur de l’empresa; el brut cuiner, la senyora de neteja cleptòmana i els clients: una parella de jovençans, uns alpinistes, una prostituta…

Quan apareix el primer mort, el personal i els hostes es veuen arrossegats per una allau de truculències.

Hotel Paradiso és un relat gestual, carregat d’humor negre, sentiments tempestuosos i un toc de melancolia.

FALTAN 7 presenta EXPRESS

L’Espectacle

Express és un espectacle fresc en el qual es conjuga l’humor amb diferents disciplines circenses i on destaca la presència de l’equilibrisme acrobàtic femení, a més de tècniques com la perxa xinesa, la bàscula, els equilibris i el clown.

En l’agència de missatgeria “Express” res funciona com deuria. Tot està potes enlaire, fins i tot els seus treballadors! Els paquets van i venen entre acrobàcies, equilibris i malabars. El treball no cessa. Els enviaments volen tant com els seus empleats! I, a més, estan plens de sorpreses que sorprendran a tots. És possible que, si vens, tingues correu!

L’espectacle compta amb el 1r Premi Circada Off-2018, a més dels premis Teatro Alameda, Cirkorama i Unía. En 2019 van aconseguir el premio FETEN (Fira Internacional de Teatre per a xiquets i Xiquetes) al Millor Espectacle de Carrer.

CIA. MANOLO ALCÁNTARA presenta DÉJÀ VU

L’Espectacle

Déjà vu  és un espectacle de circ personal, teatralitzat, molt visual, suggeridor, arriscat, diferent i ple de vida, en el qual la companyia ha treballat a foc lent durant tres anys.

El magisteri de Charles Chaplin, Charlie Rivel o Marcel Marceau venen a la ment contemplant l’actuació de Manolo Alcántara, un virtuós acròbata, un esperit de la tendresa, un poeta humorista…

Tot comença quan Alcántara s’alça d’un llit. No sabem què significa: no sabem si és un somni o si és el seu despertar. Aqueix és el joc. Els espectadors haurem de discernir entre realitat i ficció. Perquè Déjà vu  és un món d’il·lusions, ple de música, amb una escenografia de proporcions inversemblants, amb miniatures i gigantismes on tot és més gran o més xicotet del que hauria de ser, amb moments divertits i una gran destresa física. Un espectacle sense text, amb música en directe on cal destacar la presència de Laia Rius, amb la seu potent i bellíssima veu i la seua riquesa de registres…

BUCRAÁ CIRCUS presenta EL GRAN FINAL

L’Espectacle

El gran final pretén ser una tragicomèdia que basa la seua essència en el retrobament de dos pallassos que van haver de separar-se fa molts anys a conseqüència de l’esclat d’una guerra civil.

Aquesta guerra interromp l’última funció just abans del gran acte final. El conflicte els obliga a prendre camins separats i no tindre mai més contacte l’un amb l’altre.

Ara, després de més de 30 anys, infinits passos, una lluita diària i constant per la supervivència i un cos envellit, quan es retroben, decideixen acabar el seu “Gran final”.

Un homenatge a un dels oficis més bonics i generosos del món: l’ofici de pallasso. Sentir per a crear un diàleg amb l’espectador, des de les emocions. On sobren les paraules. Un imaginari col·lectiu que pallassos de tots els temps ens han deixat en la memòria.

CIA LA TAL presenta CARILLÓ

L’Espectacle

El rellotge és posa en moviment i tots el engranatges comencen a moure’s. Els personatges, que imiten els ninots dels rellotges, apareixen a ritme de carilló. El rellotger fa de fil conductor per explicar les diferents històries que, sempre en to d’humor, veurem aparèixer: històries de pallassos, d’amor i gelosia, de baralles barroques, passionals…, fins a una recreació de l’òpera Carmen.

Amb la seva originalitat fa que a places i carrers, la gent gran i menuda ature el seu pas dibuixant un gran somriure, en veure en funcionament un gran rellotge en moviment que pretén prendre-li el temps.

MADUIXA TEATRE presenta MULÏER

L’Espectacle

Quan la dansa arriba directament a les emocions

Mulïer és un espectacle de dansa sobre xanques interpretat per cinc dones. Amb aquest muntatge pretenen investigar els límits físics amb la dansa i l’equilibri, el moviment i la poesia o la força i les emocions.

Les dones són el seu punt de partida. L’espectacle naix de la necessitat d’explorar la identitat femenina a través del joc corporal, posant l’accent en la imatge, la poètica visual i la narració́ per a arribar a la sensibilitat de l’espectador.

Tota dona alberga en el seu interior un ser salvatge i lliure, una naturalesa instintiva que les diferents civilitzacions s’han esforçat a domesticar al llarg de la història. Els seus cicles naturals s’han vist obligats a adaptar-se a uns ritmes artificials per a complaure els altres, apagant-se així els seus dons innats creatius, instintius i visionaris.

Aquest espectacle és un homenatge a totes les dones que durant segles i segles d’opressió́ han lluitat i continuen lluitant per a mantindre viu el seu jo salvatge, i que reclamen el seu dret de ballar i córrer lliurement pels carrers i places de la nostra societat.

LA VERONAL presenta SONOMA

L’Espectacle

‘Sonoma’ és una paraula que no existeix en el diccionari de la llengua espanyola. No obstant això, combina el terme grec soma (‘cos’) i sonum, del llatí (‘so’): cos de so i so del cos.

Marcos Morau reprén les idees essencials de la peça que va crear en 2016 per al Ballet de Lorraine : “Le Surréalisme au service de la Révolution”, a partir de la figura de Buñuel, al voltant de la Calanda medieval i el París cosmopolita, entre la disciplina jesuítica i la llibertat surrealista. Buñuel no ha sigut mai tan actual: va poder veure perfectament el que ens oferia el futur quan va trobar, en el soroll dels tambors de Calanda i tot el Baix Aragó, aqueix alarit dirigit sense embuts a les vísceres.

I les dones. Les nostres grans i petites lluites. “Nosaltres som el pol·len que alimenta el món/La primera abella/La tempesta perfecta./Nosaltres que veiem el món a vista d’ocell./[…] Que som l’eclipsi i la seua ombra/[…] Les que ens desviem del camí/[…] Les que vam recollir la cistella del riu/[…] Les que vetlem les vostres nits i ens alcem amb el sol./[…] Nosaltres que guardem les relíquies/Nosaltres que acabem d’arribar i estem fresques […]” Violeta Gil i Carmina S. Belda.

Sonoma comença amb un crit i acaba amb un fort baluern. Al mig, en un paisatge entre la realitat i la ficció, un grup de dones tracten d’alliberar-se dels lligams del conegut, de traspassar les seues fronteres servint-se de la seua intuïció i el seu instint. En unir-se, aqueix crit interior que comparteixen s’amplifica, creix fins a desbordar-se i ho celebren amb rituals i ofrenes, amb càntics i balls hipnòtics. Entren en un estat desconegut i vertiginós, un estat que els allibera la ment però que alhora els recorda la seua condicions humana. Sonoma és aqueix lloc on s’origina la tempesta, on no deixen de sonar els tambors amb una força que agita la terra i obri una profunda clivella en el sòl sota els nostres peus.